مهم‌ترین اخبار اقتصادی نیمروزی – چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸

چند - چند ؟!

0 ۵۱۵

۹۸/۰۸/۲۲

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی چهارشنبه

ایرنا:

در عملکرد هفت ماهه سال 98؛صادرات فولادسازان از مرز چهار میلیون تن گذشت

میزان صادرات ۱۰ واحد بزرگ فولاد سازی کشور در هفت ماهه امسال به چهار میلیون و ۴۹ هزار و ۸۷۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

ایسنا:

۶۰۰ هزار میلیارد تومان، برآورد قاچاق کالا در کشور

بر اساس ادعای گمرک بیش از ۱۳۸ هزار میلیارد تومان برآورد قاچاق کشور است که البته طبق تحقیقات میزان این قاچاق بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است و از این مقدار ۱۷ هزار میلیارد تومان آن کشف و از این مقدار نیز، محکومیت برای هزار میلیارد تومانش صادر می‌شود.

فارس:

۳ اصل بدیهی حکمرانی اقتصادی که روحانی در چند دقیقه زیر‌ سوال برد

رئیس جمهور در مراسم افتتاح همزمان صدها پروژه عمرانی در استان کرمان اظهاراتی درباره استفاده از منابع نفتی، مالیات، سرک‌کشی به مسائل مالی و خصوصی مردم داشت که برخلاف برخی اصول بدیهی حکمرانی اقتصادی بود.

ایلنا:

کاهش قیمت جهانی سنگ آهن تا نیمه اول دسامبر ادامه پیدا خواهد کرد

تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی سنگ آهن و فولاد با اشاره به کاهش قیمت جهانی سنگ آهن گفت: در حال حاضر قیمت سنگ آهن از 100 دلار به حدود 80 دلار رسیده است و این کاهش فعلا تا تداوم جنگ تجاری چین و آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد.

فارس:

بودجه جاری سال ۹۹ کل کشور بدون نفت بسته شد

دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور که بزودی تقدیم مجلس می‌شود، سهم نفت در بودجه جاری را به صفر رسانده و بودجه وزارت نفت را از ذیل بودجه شرکت ملی نفت خارج کرده است.

ایرنا:

دژپسند: تعلل، علت اصلی انسداد دو میلیارد دلار در آمریکا بود

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به پول بلوکه شده ایران در آمریکا گفت: نقد اصلی بر این است که چرا در مهلت مقرر ۱۰ ماهه مبلغ دو میلیارد دلار نقد نشد که تبعاتی همچون انسداد پول را به همراه داشت.

مهر:

راهکارهای جلوگیری از رشد منفی اقتصادی کشور در سال۱۳۹۸

یک مقام مسئول با برشمردن راهکارهای جلوگیری از رشدمنفی اقتصادی گفت: دولت بنا دارد تا بخش عمده‌ای از کالاهای وارداتی را با ساخت داخلی، جایگزین نماید؛ به نحوی که واردات ۳میلیارد دلار کاهش یابد.

ایسنا:

نفت دست از کاهش قیمت برنداشت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به دلیل ضعیف شدن امیدها به توافق تجاری آمریکا و چین که دورنمای اقتصاد جهانی را تیره‌تر کرد، کاهش یافت.

ایرنا:

ثبت نام ۱۷۶۰۰ نفر برای مسکن ملی تا صبح امروز

بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌و شهرسازی ۱۷ هزار و ۶۸۷ نفر در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ۸۰ درصد ظرفیت ثبت‌نام در سه استان سیستان‌و بلوچستان ،خراسان‌های شمالی و جنوبی تکمیل شده‌است.

فارس:

تلاش سهامداران برای تأمین سرمایه در گردش آذرآب

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: سهامداران شرکت آذرآب تلاش می‌کنند تا سرمایه در گردش مورد نیاز برای رونق تولید را در این شرکت فراهم کنند.

ایسنا:

طلا منتظر فرصت برای افزایش قیمت

قیمت طلا پس از اظهارات رییس جمهور آمریکا که به انتظار سرمایه‌گذاران برای نشانه‌های مثبت از وضعیت جنگ تجاری واشنگتن و پکن ضربه زد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بدون تغییر ماند.

ایرنا:

عرضه محصولات متنوع صنعتی و معدنی در بورس کالا

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز (چهارشنبه) میزبان عرضه میلگرد، بیلت، شمش هزار پوندی آلومینیوم، شمش روی و … است.

ایکنا:

حضرتی خبر داد: بررسی لایحه مالیات بر عایدی مسکن و حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی مالیات بر عایدی سرمایه و حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون متبوع خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.