به ابتکار هاسب و با برگزاری همایش سمن‌ها و خیریه‌ها

0 ۱,۳۸۳

فعالیت‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان هم‌افزا و فراگیر می‌شود

22 و 23 آبان ماه سال جاری، 75 سازمان مردم‌نهاد و بنیاد خیریه در همایش شورای عالی تشکل‌های اجتماعی فعال در سیستان و بلوچستان گرد هم می‌آیند تا با برنامه‌ای جامع‌ و منسجم و با قدرت بیشتر بتوانند برای رفع مشکل مردم سیستان و بلوچستان اقدامی انجام دهند.
سال‌هاست از مشکلات سیستان و بلوچستان می‌شنویم و شاهد مشکلات آنها از نبود امکانات آموزشی مناسب ، بیکاری
،کمبودهایی در زمینه بهداشت، پزشکی و… هستیم. در این سال‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها و حتی افراد داوطلب برای کمک به مردم این استان محروم همت کرده‌اند اما این بار قرار است اتفاقی نو را رقم بزنند.

به ابتکار هاسب و با برگزاری همایش سمن‌ها و خیریه‌ها
به گفته دبیر همایش، در حال حاضر بیش از 400 سمن و بنیاد خیریه در زمینه‌های مختلف در استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارند و یکی از اهداف اصلی برگزاری اولین همایش شورای عالی تشکل‌های اجتماعی فعال در سیستان و بلوچستان، ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین آنها برای تاثیرگذاری هر چه بهتر فعالیت این مراکز است.
محسن‌علی گلشنی: «شناسایی و معرفی بنیادها، موسسات و انجمن‌های خیریه در استان ، بهره‌گیری از مزیت‌ها و خلاقیت‌های موسسات مختلف برای بهبود و افزایش کیفیت زندگی، هدفمندسازی فرهنگ یاری‌رسانی و کمک به همنوعان، کمک به توسعه و رشد استان سیستان و بلوچستان، ایجاد همکاری بین ارگان‌های مرتبط با موسسات خیریه و جلوگیری از انجام فعالیت‌های همسو و موازی را از اهداف مهم این همایش برشمرد.»
وی افزود: «امیدواریم این همایش بتواند سطح توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان سیستان و بلوچستان را در ذهن مسئولان، خیرین و تصمیم‌گیران پررنگ‌تر کند تا با توجه ظرفیت‌های این استان، درباره آن تصمیم‌گیری و بیش از پیش برای خدمت‌رسانی به مردم آن حساسیت ایجاد شود.
او ادامه داد: «این همایش تجربه جدیدی از مطالبه‌گری سمن‌ها و بنیادهای خیریه بخش غیردولتی است و بی‌شک با برنامه‌ریزی دقیق، خواهیم توانست بین آنها هم‌افزایی و هماهنگی ایجاد کنیم. انتظار داریم بعد از این رویداد، فعالیت کارگروه‌ها پررنگ‌تر شود و بعد از تهیه سند و نقشه‌های راه، به مرحله اجرای نقشه‌ها برسیم.»
به گفته گلشنی، همایش شورای عالی تشکل‌های اجتماعی فعال در سیستان و بلوچستان با همت خیریه هاسب (همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان)، چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 آبان ماه در سالن هفده شهریور وزارت کار برگزار می‌شود. در روز چهارشنبه نمایندگان و مسئولان کارگروه‌ها به همراه کارشناسان و جمعی از خیرین در قالب چهار پنل توانمندسازیی، اشتغال، سلامت، سرمایه‌گذاری، آموزش و مدرسه‌سازی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و روز پنجشنبه مقامات و مدیران دستگاه‌های دولتی، مدیران سازمان‌ها، روسای برخی دانشگاه‌های استان و استاندار سیستان و بلوچستان در همایش حضور خواهند داشت.
علاوه بر این، سیستانی‌های مقیم تهران که در حوزه‌های مختلف دانشجویی، دانشگاهی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری فعالیت دارند، در همایش حضور خواهند داشت.
لازم به ذکر است در این دو روز، نمایشگاهی از توانمندی‌های کارگروه‌های چهارگانه نیز برگزار خواهد شد.
به ابتکار هاسب و با برگزاری همایش سمن‌ها و خیریه‌ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.