مهم‌ترین اخبار اقتصادی شبانگاهی – یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۲,۰۲۳

۹۸/۰۹/۱۰

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی یکشنبه

ایرنا:

فراموش‌شدگانی به نام سهامداران کنتورسازی

علی ۴٠ ساله که یکی از سهامداران خُرد شرکت کنتورسازی است، گلایه و شکایت زیادی را در خصوص بلوکه شدن سرمایه خود در بورس دارد و می گوید: به دنبال خرید این سهام نبودم اما با توجه به تحلیل صورت‌های مالی و اطلاعاتی که بر سایت کدال منتشر شد، کل سرمایه خود را صرف خرید این سهام کردم. وی ادامه داد: در آن زمان همه سهامداران با توجه به اطلاعاتی که ارائه شده بود اطمینان بر سود دو برابری این سهام داشتند؛ غافل از اینکه تبانی و قصور یک سری افراد و دستگاه‌ها، موجب بسته شدن این نماد در بازار سرمایه می‌شود. شرکت کنتورسازی تا سال ۱۳۸۷ به صورت دولتی در حال فعالیت بود و به عنوان تنها برند تولید کنتور در ایران، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه کنتور در سال تولید می‌کرد.

 

ایسنا:

طلا و ارز روبروی هم قرار گرفتند!

در حالیکه امروز بازار ارز کاهش قیمت را تجربه کرد و همچنین در بازار جهانی طلا قیمت‌ ثابت و بازار نیز تعطیل بود، در بازار داخلی سکه و طلا شاهد افزایش قیمت بودیم. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (یکشنبه) به چهار میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسیده که نسبت به دیروز افزایش ۱۱۵ هزار تومانی دارد. اما سکه تمام طرح قدیم ۳۰ هزار تومان ارزان شد و چهار میلیون و ۳۴۰ هزار تومان قیمت خورد.

 

فارس:

هزینه‌‌های کم اثر در فراموشی‌ اقتصاد مقاومتی/برگزاری 5 ‌نمایشگاه دریایی در 4 ماه پایانی سال

از آذر 98 تا پایان سال، 4 نمایشگاه و یک همایش دریایی برگزار می‌شود که با توجه به هزینه‌های سنگین برگزاری و اتلاف وقت و منابع، ضروری است در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی با ورود حاکمیت دریایی کشور و تجمیع نمایشگا‌ه‌ها، سالانه یک نمایشگاه واحد در حوزه دریایی مشابه حوزه ریلی برگزار شود.سالانه شاهد برگزاری نمایشگاه و همایش‌‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره در کشور هستیم، همایش و نمایشگاه‌هایی که شاید درصد کمی از آنها بهره‌وری مطلوب داشته باشد و کمتر به دستاورد‌های مناسب در حوزه تخصصی خودشان می‌انجامد.

 

مهر:

در لایحه بودجه ۹۹ ,فعالیت‌های فرهنگی، مطبوعاتی و هنری مشمول ۵۰درصد مالیات شد

به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر پیش نویس یکی از تبصره های لایحه بودجه۹۹ بوده که بر اساس یکی از بندهای آن «تمامی فعالیت های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند.» تاکید کرد.

 

ایسنا:

رئیس گمرک خبر داد تخفیف ۱.۵ میلیون دلاری ایران به کالاهای صادراتی اوراسیا

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که در حدود یک ماهی که از آغاز اجرای توافق‌نامه مشترک ایران و اوراسیا می‌گذرد، گمرک به کالاهای صادراتی این اتحادیه به ایران یک و نیم میلیون دلار تخفیف داده است. مهدی میراشرفی در همایش “تجارت با اوراسیا” اعلام کرد: با وجود اینکه ما تخفیف‌های خود به اوراسیا را آغاز کرده‌ایم اما هنوز صادرکنندگان ایرانی نتوانسته‌اند تخفیفات لازم را در این زمینه دریافت کنند، که احتمالا علت آن نهایی نشدن صدور گواهی از مبدأ در چارچوب همکاری‌های این اتحادیه بوده است.

 

فارس:

دیوان محاسبات: پاداش‌های وزارت اقتصاد به برخی استانداران و بانک‌های خصوصی رسید+ سند

دیوان محاسبات اعلام کرد: پاداش‌های مالیاتی به افراد خارج از کارکنان مجموعه وزارت اقتصاد از جمله برخی استانداران، مدیران کل سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، یگان‌های انتظامی و کارکنان بانک سپه و پاسارگاد پرداخت شد.دیوان محاسبات در نامه ای خطاب به وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه درآمد اختصاصی وزارتخانه از محل مالیات و جرایم در سال 97 به افرادی غیر از کارکنان این وزارتخانه از جمله استانداران،‌ مدیران کل سازمان‌های برنامه و بودجه استان‌ها یگان‌های انتظامی و کارکنان بانک سپه و پاسارگاد پرداخت شده که تشخیص آن با ابهام روبرو است، خواستار شفاف شدن پرداخت این پاداش‌ها از سال جاری شد.

 

ایرنا:

سهم ۸۵ درصدی دانش و تکنولوژی بومی در صنعت نفت

«سیروس تالاری» امروز(یکشنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه سالانه ظرفیت پنج میلیارد دلاری صادرات تجهیزات صنعت نفت در کشور وجود دارد، افزود: انتظار از دولت این است که برروی این ظرفیت سرمایه‌گذاری انجام شود. وی ضمن اعلام تامین ۸۵ درصد فناوری  مورد نیاز صنعت نفت در کشور، افزود: ۱۵ درصد باقی‌مانده به این دلیل است که بخشی از فناوری  و مواد اولیه را در اختیار نداریم. به گفته تالاری هیچ کشوری وجود ندارد که صفر تا ۱۰۰ تجهیزات خود را در داخل تامین کند، زیرا تولید کنندگان به شکل یک زنجیره به یکدیگر متصل هستند و معنای خودکفایی نیز این نیست که تمام بخش‌ها در داخل کشور تولید شود.

 

فارس:

دریافت رمز پویا از طریق پیامک امکان‌پذیر است

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد آن دسته از هموطنانی که قادر به استفاده از راهکارهای مبتنی بر گوشی تلفن همراه هوشمند نیستند می‌توانند رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت نمایند. به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به اطلاع می‌رساند آن دسته از هموطنانی که قادر به استفاده از راهکارهای مبتنی بر گوشی تلفن همراه هوشمند نیستند می‌توانند رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت نمایند. در این روش دارندگان کارت‌های بانکی در حین انجام خریدهای اینترنتی یا پرداخت‌های نیازمند به رمز دوم کارت، با انتخاب گزینه دریافت رمز پویا از طریق پیامک، درخواست خود را ارسال نموده و بانک صادرکننده کارت نیز، رمز دوم پویا را به شماره تلفن همراه دارنده کارت ارسال می‌کند.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.