مهم‌ترین اخبار اقتصادی نیمروزی – سشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۲,۰۷۰

۹۸/۰۹/۱۲

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی سشنبه

ایرنا:

رییس کل دیوان محاسبات: گزارش ارزهای ۴۲۰۰ تومانی بهمن‌ماه به مجلس ارایه می‌شود

«عادل آذر »روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز حسابدار که در پژوهشگاه وزارت نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره گزارش پرداخت ارزهای ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: گزارش مربوط به نظام پرداخت این ارزها گیرندگان و همچنین کالاهایی که این ارزها برای آنها اختصاص یافته از جمله کالاهای اساسی و دارو خوراک در قالب تفریغ بودجه ۹۷ به مجلس ارائه می‌شود.
رییس کل دیوان محاسبات ادامه داد: به دنبال این هستیم که با جمع آوری اطلاعات، گزارش نهایی در هفته اول بهمن ماه در قالب گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ ارایه شود.

 

فارس:

چه بلایی بر سر سلبریتی‌های فراری از مالیات در کشورهای غربی می‌آید؟

در حالی رئیس سازمان برنامه و بودجه دو روز قبل تمام هنرمندان را از مالیات معاف اعلام کرد که رویکرد دولت‌های غربی به عنوان خاستگاه اصلی سلبریتی‌ها در این زمینه بسیار متفاوت است. دو روز پیش محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه، با رد درخواست سازمان امور مالیاتی برای کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان و اهالی فرهنگ طی دستوری فوری تمام هنرمندان را از پرداخت مالیات معاف اعلام کرد. اگرچه ممکن است استدلال‌ها درباره محدود بودن معیشت بعضی ناشران و نویسندگان که درآمد بسیار محدودی دارند درباره برخی از آنها صدق کند اما هیچ منطقی قبول نمی‌کند هنرمندان با درآمد میلیاردی مالیات نپردازند و کارگران با حقوق‌های بسیار ناچیز پیش از دریافت حقوق شاهد کسر مالیات باشند. این موضوع حتی شامل ناشران کتاب‌های کمک آموزشی با گردش مالی بسیار بالا نیز می‌شود که آنها نیز در زمره بزرگ‌ترین بهره‌مندان از این معافیت‌ها هستند.

مهر:

رئیس پژوهشکده بیمه:ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲.۷ درصد خواهد شد

حمید کردبچه، در اولین روز از بیست و ششمین دوره همایش بیمه و توسعه با اشاره به نرخ‌های رشد سالانه ضریب نفوذ صنعت بیمه گفت: آنگونه که پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، ضریب نفوذ صنعت بیمه تا سال ۱۴۰۰، حداکثر ۲.۷ درصد است و اگر قرار باشد که به میانگین ضریب نفوذ ۷ درصدی دست یابیم، باید پانزده سال منتظر بمانیم. رئیس پژوهشکده بیمه افزود: رشد ٨ درصدی ضریب نفوذ بیمه در ایران نکته‌ای شایان توجه است؛ این در حالی است که اقتصاد ایران با مسائل و مشکلات زیادی از جمله تورم و رکود طی ده سال گذشته روبرو بوده است و تحریم‌ها نیز به مشکلات افزوده است.

ایرنا:

تولید دارو ۳۰ درصد رشد کرد

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون عدد داروی انسانی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳۰.۱ درصدی نشان می دهد. در بازه زمانی یاد شده، تولید پودر شوینده با افت ۶.۷ درصدی به ۳۴۰ هزار و ۸۰۰ تن رسید. لاستیک خودرو در این مدت کاهش ۱۰.۳ درصدی تجربه کرد و به ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

 

ایسنا:

۶۰ هزار نفر در روستاها شاغل شدند

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۱۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از محل اعتبار تخصیص یافته بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی در ایران ایجاد شده است. اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال از ابتدای قانون تا پایان آبان ماه امسال پرداخت شده و تعداد طرح‌های وام داده شده ۳۱ هزار طرح بوده که با این میزان تسهیلات پرداختی بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی تا آبان ماه به وجود آمده است.

 

مهر:

رئیس دیوان محاسبات: فقط به ۱۰ درصد صورت‌های مالی دستگاه‌ها دسترسی داریم

عادل آذر امروز در همایش روز حسابدار اظهار داشت: باور ما این است که اگر در درون دستگاه‌های ما نظام کنترل‌های داخلی و رصد این نظام به خوبی وجود داشته باشد و حسابدار ما اخلاق حرفه‌ای داشته باشد، شاهد انضباط مالی، شفافیت و پاسخگویی خواهیم بود. رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: ارتباط سیستمی بین واحدهای حسابرسی و حسابداری داخل دستگاه‌ها بسیار با اهمیت است. این در حالیست که برخی از دستگاه‌های مااصلا حسابرسی واقعی ندارند. وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه‌های زیادی در خزانه، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی، بورس و … مستقر شده است، اما به دلیل نحوه عملکرد دستگاه‌ها در بارگذاری اسناد و صورت‌های مالی، هنوز دیوان محاسبات با کاغذ و سی‌دی کار را جلو می‌برد.

فارس:

قیمت نفت بدون توافق کاهش تولید 7 دلار کاهش می‌یابد

بانک گلدمن ساکز اعلام کرد اوپک پلاس احتمالا توافق کاهش تولید کنونی را تا ژوئن 2020 تمدید کنند اما انتظار می رود این سه ماه تمدیدِ نه چندان مهم، اندکی باعث تقویت قیمت نفت شود اما قیمت نفت بدون توافق کاهش تولید، حدود 7 دلار در هر بشکه کاهش می یابد. بانک گلدمن ساکز اعلام کرد اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس احتمالا توافق کاهش تولید کنونی را تا ژوئن 2020 تمدید کنند اما انتظار می رود این سه ماه تمدیدِ نه چندان مهم، اندکی باعث تقویت قیمت نفت شود.اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه که به اوپک پلاس معروفند، از ابتدای ماه ژانویه، میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند و توافق کردند تا این کاهش را تا پایان ماه مارس 2020 ادامه دهند. این گروه پنج شنبه این هفته در وین گرد هم می آیند و احتمالا میزان کاهش را روزانه 400 هزار بشکه دیگر، بیشتر و در عین حال توافق را تا ژوئن 2020، تمدید کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.