مهم‌ترین اخبار اقتصادی شبانگاهی – چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۸۱۱

۹۸/۰۸/۲۲

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی چهارشنبه

ایسنا:

همتی: «گام» تا دوهفته دیگر اجرایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرح «گام» یا همان «گواهی اعتبار مولد» در شورای پول و اعتبار تصویب شده و اگر تا دو هفته دیگر جزئیات آن نیز در این شورا تصویب شود برای اجرای آن اقدام می‌کنیم.

ایسنا:

شفاف‌سازی درباره وضعیت صادرات زعفران

در حالی‌که پیش از این رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۲۰ درصدی صادرات این محصول خبر داده بود، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از رشد صادرات زعفران پرده برداشت.

ایسنا:

قیمت برق و شرایط استخراج رمزارزها اعلام شد

سخنگوی صنعت برق از تعیین قیمت برق استخراج رمزارزها خبر داد و گفت: قیمت برق این مراکز معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود، که براین اساس این میزان ۹۶۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است.

ایسنا:

قیمت وام مسکن افزایش یافت

قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن مقداری افزایش یافته است؛ به طوری که هر ورق از این اوراق حدود ۴۱ هزار تومان داد و ستد می‌شود اما همچنان هزینه وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن به علاوه جعاله زیر ۱۰ میلیون تومان است.

ایسنا:

معاملات ۱۷۰۰ میلیاردی در بازار سرمایه

امروز مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران به حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید و همچنین ۳۴۳ سهم در این دو بازار با رشد قیمت مواجه شدند و فلزات اساسی نیز از خودرویی‌ها و بانکی‌ها سبقت گرفتند. همچنین؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۰۷ هزار و ۹۴ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۶۸۶ واحد افزایش رقم ۸۸ هزار و ۴۵۲ واحدی را تجربه کرد.

ایسنا:

اولتیماتوم ایران به روس‌ها

احداث نیروگاه سیریک یکی از سرفصل‌های همکاری بین ایران و روسیه بود که با هدف عمیق‌تر شدن روابط دو کشور سال‌ها قبل کلید خورد و قرار بود سرمایه آن توسط روس‌ها تامین شود. موضوعی که هنوز تحقق نیافته و درحالی که روس‌ها قول داده‌اند تا آخر ماه جاری میلادی به این وعده جامه عمل بپوشانند، ایران اعلام کرده که این آخرین فرصت روسیه است و در غیر این صورت دولت روسیه باید پیمانکار را تغییر دهد.

ایسنا:

واکنش رحمانی به انتشار اسنادی درباره فساد در وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به انتشار اسنادی در فضای مجازی در خصوص وقوع فساد در این وزارتخانه اظهار کرد: مطالب مطرح شده همه دروغ و کذب است و اگر هر کسی هر مدرکی در این خصوص دارد برای من آنها را ارسال کند.

ایسنا:

جزئیات پرونده ۲ میلیارد دلاری در دولت یازدهم در دستان رئیس قوه قضا

وزیر اقتصاد گفت: طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم، موضوع پرونده دو میلیارد دلاری را به تفصیل و با شرح نکات به قوه قضاییه منعکس کرد.

ایسنا:

«وکلا» دو ماه دیگر برای نصب کارتخوان فرصت دارند

مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: همه فعالان اقتصادی از جمله وکلا فارغ از اینکه چقدر درآمد دارند، باید در موعدهای مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند. همچنین وکلا تا پایان دی ماه فرصت دارند در صندوق مکانیزه فروش ثبت‌نام کنند.

فارس:

افزایش 100 درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش واردات و صادرات کالا از بندرچهابهار گفت: واردات کالاهای اساسی 100 درصد و صادرات کالا 6812 درصد از بندر چابهار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فارس:

طلا 8 دلار گران شد

فارس –  قیمت طلا پس از سخنرانی ترامپ که امید برای نشانه‌های مثبت در مورد توافق تجاری آمریکا و چین را به باد داد، افزایش یافت. به این ترتیب، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.50 دلار افزایش 163.82 دلار فروخته شد.

فارس:

چین تا سه ماه آینده یک ارز مجازی منتشر می‌کند

پکن زیرساخت‌ لازم موسوم به پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال را که به بانک مرکزی این کشور این امکان را می‌دهد تا ارز مجازی ایجاد کرده و به بانک‌های این کشور عرضه کند را فراهم کرده و قرار است ارز مجازی چین توسط شبکه‌هایی به نام الی‌پی و ویچت‌پی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جابجا شود.

مهر:

ساخت طرح‌های پتروشیمی با خوراک ترکیبی جدی‌تر شد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: سیاست وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حرکت به سمت ساخت طرهای پتروشیمی با استفاده از خوراک ترکیبی است که این تنوع در خوراک محصولات را متنوع می‌کند.

ایسنا:

تقاضای نفت از سال ۲۰۲۵ به بعد کم می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه «دورنمای انرژی جهان» پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۵ رشد خواهد کرد و از آن به بعد به دلیل بهبود بهره وری سوخت و حضور خودروهای برقی بیشتر در جاده‌ها، کمتر خواهد شد.

مهر:

بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی امسال تکمیل می‌شود

مدیر بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از تکمیل فرآیند توسعه بخش فراساحل این فازها تا زمستان خبرداد . عبدالله مهرابی در جریان عملیات نصب سکوی فاز ۲۳ پارس جنوبی اظهار کرد: پس از تکمیل روند نصب عرشه ۲۳ توسط شناور HL-۵۰۰۰، عملیات نصب اتصالات و راه‌اندازی این سکو آغاز می‌شود.

مهر:

سهمیه‌بندی بنزین شایعه است

وزیر نفت در واکنش به شایعه پراکنی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین گفت: هر زمان دولت دستوری درخصوص سهمیه‌بندی بنزین به وزارت نفت دهد آن را اجرا خواهیم کرد. وی تاکید کرد: در این رابطه شایعه‌پراکنی نشود چراکه مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها نتیجه‌ای جز نگران کردن مردم ندارد. وزارت نفت هر وقت دستوری در رابطه با سهمیه‌بندی بنزین دریافت کند آن را به اطلاع مردم خواهد رساند. بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه مخزن نفتی نام آوران مشترک نیست، گفت: میدان های دیگری نیز زیر میدان نام آوران، مانند میادین منصوری، سوسنگرد، آب‌تیمور، سپهر، جفیر و دارخوین کشف شده‌اند لذا طرح‌هایی هم برای توسعه‌ای این میدان‌ها مد نظر داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.