مهم‌ترین اخبار اقتصادی نیمروزی – شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۴۹۳

۹۸/۰۸/۲۵

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی شنبه

ایرنا:

نوبخت: ۳۰هزارمیلیاردتومان به‌بیش‌از۶۰ میلیون نفراختصاص می یابد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه منابع مالی افزایش قیمت بنزین که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است به بیش از ۶۰ میلیون نفر اختصاص خواهد یافت.

ایرنا:

تحقق نزدیک به ۴۰ درصد هدف صادرات معدن و صنایع معدنی

 آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت مربوط به نیمه نخست امسال گویای صادرات ۱۵.۸ میلیون تن کالاهای بخش معدن وصنایع معدنی به ارزش سه میلیارد و ۸۹۱ میلیون دلار است که نشان دهنده تحقق نزدیک به ۴۰ درصد هدف صادرات این بخش است.

ایسنا:

میزان بدهی‌های جهان در آستانه یک رکورد جدید

موسسه مالیه بین‌المللی پیش بینی کرد بدهی‌های جهان به ۲۵۵ تریلیون دلار برسد.  به نقل از موسسه ” اینترنشنال فاینانس” حجم بدهی‌های جهان کماکان روندی افزایشی را دنبال می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که میزان مجموع بدهی‌های جهانی تا پایان سال جاری میلادی به ۲۵۵ تریلیون دلار برسد. این رقم بدان معناست که سرانه بدهی جهانی تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید که رکورد جدیدی در این زمینه محسوب می شود.

ایرنا:

افزایش ۵۳ درصدی واردات کالا برای توسعه پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۵۳ درصدی واردات برای توسعه فازها و پتروشیمی‌های این منطقه در هفت ماه امسال خبر داد و گفت: ۹۶.۸ هزار تن کالا به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار وارد گمرک این منطقه شده است.

مهر:

رئیس کل بانک مرکزی: تاثیر قیمت بنزین در تورم سالانه ۴ درصد است

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تأثیر افزایش قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود، درباره ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار ارز هشدار داد.

مهر:

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛ تورم تولیدکننده تابستان به ۵۹.۹ درصد رسید

مهر تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٨، نسبت به مقدار مشابه در سال قبل به ۵۹.۹ درصد رسید.

فارس:

پیش بینی کاهش 8 تا 10 درصدی مصرف بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اجرای مجدد طرح سهمیه بندی بنزین گفت: پیش بینی من اینست که شاهد 8 الی 10 درصد کاهش مصرف باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.