مهم‌ترین اخبار اقتصادی شبانگاهی – شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۵۷۱

۹۸/۰۸/۲۵

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی شنبه

 

ایرنا:

کاهش ۵ درصدی واردات در هفت ماهه امسال

میزان واردات کشور در هفت ماهه نخست امسال به ۲۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵.۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

فارس:

یارانه‌‌ جدید چطور پرداخت می‌شود؟

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در پاسخ به این سؤال که افرادی که به هر نحوی جزو حذف شدگان از یارانه نقدی هستند یا انصراف داده‌اند آیا مشمول کمک حمایتی دولت می‌شوند، اظهار داشت: دولت قرار است به 18 میلیون خانوار کمک کند که منابع آن از محل ما به التفاوت افزایش قیمت بنزین است. صرفا افرادی مشمول حمایت می‌شوند که در حال حاضر یارانه می‌گیرند و جزو سه دهک بالای درآمدی نیستند.

ایسنا

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: کمک حمایتی دولت ۱۰۰ درصد نقدی است؛ نه کالایی

با وجود انتشار اخبار متناقض در رابطه با نحوه کمک حمایتی دولت و ارائه کارت‌های خرید کالا، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این کمک به طور ۱۰۰ درصد نقدی خواهد بود.

ایلنا:

مدیر عامل بورس انرژی: افزایش قیمت بنزین تاثیری روی عرضه در بورس ندارد/ برای همه خریداران، بنزین صادراتی داریم

سید علی حسینی، درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه این فرآورده نفتی در بورس انرژی اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها مربوط به فروش داخل است، در بورس انرژی برای مصرف داخل بنزین عرضه نمی‌شود، فرآورده‌ای که به بورس انرژی می‌رود فقط در رینگ بین‌الملل و با هدف مقاصد صادراتی است.

فارس:

بانک مرکزی آمریکا تنها در یک روز 104 میلیارد دلار به بازارهای مالی تزریق کرد

بانک مرکزی آمریکا که از اواسط ماه سپتامبر تزریق نقدینگی به بازار را آغاز کرده تنها در روز پنجشنبه 104 میلیارد دلار به نقدینگی بازارهای مالی این کشور اضافه کرد,.

ایلنا:

تولید روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تن مرغ در کشور/ زیان ۷۰۰ تومانی مرغداران در هر کیلوگرم مرغ

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومانی خریداری می‌شود در حالی که با توجه به هزینه تمام شده تولید قیمت آن نباید کمتر از ۹ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

مهر:

فرار مالیاتی پزشکان گمانه یا واقعیت؟/۶۰ درصد کارتخوان نصب نکردند

پیش از این برخی معتقد بودند عدم پرداخت مالیات از سوی پزشکان را نمی‌توان «فرار مالیاتی» تلقی کرد اما عدم تمکین ۶۰ درصد جامعه پزشکی به نصب کارتخوان نشان می دهد فرار مالیاتی این قشرواقعیت دارد.

فارس:

عبور تجاری سازی روزانه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از مرز 2800دستگاه

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد،‌ تکمیل و تجاری سازی محصولات را از تعداد 1190 دستگاه در ابتدای شهریورماه به 2826 دستگاه در روز 23 آبان ماه برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.