مهم‌ترین اخبار اقتصادی نیمروزی – سشنبه ۵ آذر ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۴۶۸

۹۸/۰۹/۰۵

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی سشنبه

مهر:

وزارت نفت اعلام کرد مصرف بنزین ۱۹ میلیون لیتر در روز کاهش یافت

به نقل از وزارت نفت، متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، ۹۸.۸.۲۴ لغایت پایان روز ۹۸.۰۹.۰۳ ، حدود ۷۹ میلیون لیتر در روز بوده است. این در حالیست که متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۹۸.۰۸.۲۳ (قبل از اجرای این طرح) حدود ۹۸ میلیون لیتر در روز بوده است.

ایلنا:

فردا انجام می‌شود؛انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق در هفتادودومین عرضه اسناد خزانه اسلامی

به نقل از فرابورس ایران، جدیدترین عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد « اخزا۸۱۳ » فردا چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ انجام خواهد شد. اسناد خزانه اسلامی جدید راه‌یافته به بازار فرابورس ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریالی دارد و تاریخ سررسید آن ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ است.

ایرنا:

تولید بیش از ۴میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط انرژی‌های تجدیدپذیر

براساس تازه ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران، در آبان ماه امسال ۷۶ میلیون کیلو وات ساعت برق از منابع انرژی تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برخودار شده است. تولید چهار میلیارد و ۴۰۵ کیلوات ساعت برق از منابع انررژی‌های تجدیدپذیر تا پایان آبان ماه، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی معادل یک هزار و ۲۵۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی شده است.

فارس:

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با تولید داروهای بیوتکنولوژی

مدیرعامل یک شرکت دارویی بیوتکنولوژی از صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با تولید این داروها در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هاله حامدی‌‌فر مدیرعامل یک شرکت تولید داروهای بیوتکنولوژی امروز در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار، گفت: با تولید داروهای بیوتکنولوژی در ایران سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌شود.

ایرنا:

رشد ۱۱برابری پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی » درباره با پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی اظهارداشت: پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از فعالیت‌های زیرساختی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی است که تا سال ۹۲ و با بیش از یک دهه فعالیت کمتر از ۲۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور پلاک گذاری شده بود.

مهر:

انجام ۳۱ هزار بازرسی بعد از افزایش قیمت بنزین

سیدجواد احمدی  با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تشدید بازرسی به دلیل افزایش قیمت بنزین، در مجموع ۳۱هزار و ۳۴۴ مورد بازرسی از بازار توسط مجموعه بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و نیز اصناف کشور انجام شده است که بر این اساس سهم بازرسان سازمان‌های صمت، ۱۶ هزار و ۸۶۱ مورد بوده است.

ایسنا:

پیش‌بینی قیمت مسکن در ادامه سال ۹۸

یک کارشناس بازار مسکن با بیان این‌که تقاضای بالقوه‌ای برای خرید خانه در سطح کشور وجود دارد که از توان کافی برخوردار نیست، گفت: با توجه به افت شدید توان طرف تقاضا بسیار بعید است که افزایش نرخ سوخت تاثیری در قیمت مسکن ایجاد کند.

ایرنا:

برنامه ریزی جدید کلید خورد،سیاست کاهش ارز بری ۷۶ میلیون یورویی در صنایع برق، الکترونیک و مخابرات

فعالیت ششمین میز تعمیق ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن وتجارت به منظور کاهش ارز بری ۷۶ میلیون یورویی در صنایع برق، الکترونیک و مخابرات در دستور کار قرار گرفت.

فارس:

واریز سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی از دیشب

شهرام رضایی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: مطابق با مصوبه بند ۸ هیات وزیران در خصوص تاکسی‌های اینترنتی قرار بر این بود که وزارت کشور اطلاعات این گروه از دارندگان وسایل حمل و نقل عمومی را به وزارت نفت ارسال نماید تا مابه التفاوت قیمت بنزین را به حساب رانندگان واریز کنیم.

فارس:

کسانی که بیش از یک میلیارد تومان دارایی داشته‌اند سبد حمایتی نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنهایی که مثلا دارای ملک بیش‌تر از یک میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری داشته و افرادی که خودروی بیش از 500 میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیرزیارتی در سال داشته‌اند جزء افراد با تمکن مالی به شمار می‌روند.

ایرنا:

کاهش ۱۰ درصدی تعداد چک‌های برگشتی

بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در نخستین ماه پاییز، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزش ٨۴۴ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱.۷ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱.۳ درصد افزایش دارد.همچنین در دوره مورد بررسی در استان تهران حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزش ۴٣۵ هـزار میلیارد ریال مبادله شد.

مهر:

ورود روزانه بیش از هزار ماشین لوازم خانگی قاچاق به کشور

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ، با اشاره به آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: در شرایط کنونی، تولیدکنندگان تا سه برابر بیشتر از ظرفیت خود، توان تولید جهت تامین نیازهای بازار را دارند اما با این وجود، عواملی از جمله «کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش» و «قاچاق رسمی» از معضلات چرخه تولید در صنعت لوازم خانگی است.

ایسنا:

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی: قیمت میوه کاهش می‌یابد

اسدالله کارگر ، درباره جدیدترین وضعیت و قیمت انواع میوه، اظهار کرد: امسال در زمینه میوه فراوانی داریم به‌گونه‌ای که در برخی از میوه‌ها مقدمات صادرات آن‌ها باید فراهم شود. علاوه بر این هنگامی که مازاد بر نیاز مصرف در بازار انواع میوه موجود باشد؛ طبیعی است که کاهش قیمت در این زمینه داشته‌ باشیم.

ایرنا:

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق :صادرات با کارت‌های اجاره‌ای در مرزهای عراق ادامه دارد

«سید حمید حسینی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تعدادی از مرزنشینان و حاشیه نشینان شهرها، به ازای هر دلار ۵۰ یا ۱۰۰ دریافت می‌کنند و کالا به نامشان صادر می‌شود. وی معتقد است امکان نظارت به صادرات با کارت‌های اجاره‌ای ضعیف است و افراد تنها با یک قرارداد صوری خرید و فروش، می‌توانند نام صادرکننده را عوض کنند.

تسنیم:

ثبت یک رکورد جدید در دولت| ۵ استعفا و ۲ استیضاح در ۲ سال/ فرار از پاسخگویی با تکنیک استعفا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه هفته پیش 28 آبان با 38 امضا و طی 20 محور از جمله عدم‌توانایی در تامین کالاهای اساسی مثل مرغ و گوشت و قاچاق محصولات دامی، استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی را کلید زدند.

ایرنا:

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در سوریه توسط شرکت‌های ایرانی

«غلامحسین شافعی» امروز (سه‌شنبه) در همایش تجاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: دستاوردهای دولت و ملت سوریه ، مایه خرسندی است و امیدواریم به دنبال استقرار کامل صلح و آرامش، شاهد آبادانی در این کشور باشیم. در این مرحله مهم نیز ضوررت دارد برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های لازم برای بازسازی‌های ناشی از خرابی‌ها به عمل آید.

فارس:

رکورد شناسایی 7 دهک مشمول یارانه بنزین در یک هفته/شاخص‌های حذف ثروتمندان رنگ عوض کرد

مسئولان دولتی که در مقدمه چینی و اطلاع رسانی طرح‌های بزرگ نظیر سه برابر کردن قیمت بنزین، صاحب سبک و در نوع خود کم نظیر هستند رکورد شناسایی 7 دهک مشمول یارانه بنزین در یک هفته را به نام خود ثبت کردند.

ایرنا:

مدیرعامل مهندسی و توسعه گاز خبر داد:راه‌اندازی کریدور جدید انتقال گاز جنوب به شمال ایران

به گزارش روز سه شنبه شرکت ملی گاز ایران، «بهرام صلواتی» در تشریح ساخت و بهره‌برداری از طرح‌های جدید توسعه‌ای صنعت گاز ایران، گفت: امسال تاکنون بخشی از خط لوله گاز نهم سراسری، خط لوله رابط سایت‌های یک و دو پارس جنوبی، خط لوله انتقال گاز بیرم، خط انتقال گاز کام فیروز، خط انتقال گاز همت آباد – بار و خط انتقال گاز دماوند تزریق گاز شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.