مهم‌ترین اخبار اقتصادی شبانگاهی – دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸

چند - چند؟!

0 ۵۲۱

۹۸/۰۹/۰۴

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی دوشنبه

ایسنا:

سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام کرد برآورد درآمد ماهانه ۲۵۰۰ میلیاردی از اصلاح قیمت بنزین

درپی اعلام اعداد و ارقام متفاوتی که این روزها درباره منابع ناشی از اصلاح قیمت بنزین مطرح می‌شود که به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان نیز می‌رسد، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که برآوردها همان ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلامی از سوی دولت است که برای هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

فارس:

 موسسه دویچه بانک آلمان قصد دارد تا سال 2022 ، 18 هزار کارمند خود را اخراج کرده و ربات‌ها را جایگزین آنها کند.

به نقل از راشاتودی، موسسه دویچه بانک آلمان که تاکنون و در راستای اجرای طرح بازطراحی ساختار اقتصادی خود 4 هزار نفر از کارمندان را اخراج کرده حالا می‌خواهد تا سال 2022 ، 18 هزار کارمند دیگر را اخراج کرده و ربات‌ها را جایگزین آنها کند.

ایرنا:

ساخت ۹۶ شناور به ارزش چهار هزار میلیارد تومان تا دو سال آینده

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی به ساخت ۹۶ شناور در این مجموعه تا سال ۱۴۰۰ اشاه کرد و گفت: ارزش قراردادهای ساخت این شناورها ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ایسنا:

نوبخت اعلام کرد: ۱۷.۷ میلیون خانوار کمک حمایتی گرفتند

در حالی مرحله پرداخت کمک‌های حمایتی در چند روز گذشته انجام شد که تازه‌ترین اعلام نوبخت از این حکایت دارد که در دور اول به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار پرداختی انجام شده که در مجموع بیش از ۲۴۲۰ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

ایرنا:

بازگشت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تا پایان ۹۷ نزدیک به هفت هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

مهر:

روزهای ناخوش مسکن‌سازان/ صدور فقط ۳۷ هزار پروانه ساخت در ۷ ماه

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۸ ماهه ابتدایی امسال ۴۰ هزار و ۵۸۳ فقره مبایعه نامه امضا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۸ ماهه ۹۷) که این شاخص ۹۴ هزار و ۱۷ فقره بوده است، کاهش ۵۶.۸ درصدی داشته است.

فارس:

بیش از ۱۵۰ هزار میلیاردر کشور پرونده مالیاتی ندارند

کارشناس اقتصاد با تاکید بر اینکه ۵۲ درصد از ۳۰۰ هزار میلیاردر کشور پرونده مالیاتی ندارند، گفت: در این کشور باید دلالان و پزشکان و وکلا مالیات دهند که درآمدهای راحت و بالا دارند اما در حال حاضر بار مالیات کشور روی تولید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.