توافق آمریکا و چین درمقابل واردات چینی

0 ۵۶۶

چین و آمریکا بر سر برداشت مرحله به مرحله تعرفه‎های تجاری مصوب دولت ترامپ علیه واردات کالای چینی به این کشور توافق کردند

یک سخنگوی وزارت تجارت چین، با تایید این خبر اعلام کرده است که دو دولت بر سر حذف مرحله به مرحله تعرفه‎های تجاری به توافق رسیده‎اند.
مذاکرات چین و آمریکا برای برداشتن تعرفه‎های واردات کالای چینی به آمریکا از چند هفته قبل، و با شدت گرفتن تحقیقات در مورد استیضاح رییس جمهور آمریکا آغاز شده بود. رسانه‎ها امروز اعلام کردند که جلسات علنی استیضاح تامپ در هفته‎های آینده برگذار خواهدشد.
این که چه مقدار از تعرفه‎ها با چه ترتیبی و در چه زمانی برداشته خواهد شد، موضوعی است که مذاکره کننده‎های دو طرف در هفته‎های آینده در مورد آن تصمیم خواهند گرفت، پیش از این قرار بود آمریکا در نیمه ماه میلادی آینده تعرفه‎های جدید‎ی علیه واردات کالای چینی به اجرا بگذارد، به نظر می‎رسد با توافق اخیر که امروز رسانه‎ای شده است، وضع تعرفه‎های تازه، متوقف شود.
مذاکره چین و آمریکا بر سر تعرفه‎ها و حل و فصل جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه چین، از دو هفته پیش با فشار بیشتری دنبال شده است. مقامات آمریکایی هنوز در مورد اظهارات دولت چین در خصوص توافق بر سر برداشته شدن تعرفه‎ها اظهار نظر نکرده‎اند، اما اگر آمریکا این توافق را تایید کند، سایه جنگ تجاری که ماه‎هاست بر سر اقتصاد دنیا افتاده است، بر طرف خواهد شد.
به محض اعلام خبر حصول به توافق از طرف دولت چین، بازار سهام در هنگ‎کنگ رشد بیش از هفت دهم درصدی را تجربه کرده است و ارزش برابری ین چین نیز حدود نیم درصد افزایش پیدا کرده است.
دو طرف هنوز در مورد این که توافق «مرحله اول» حذف تعرفه‎ها چه زمانی و در کجا امضا شود مشغول مذاکره هستند.

همچنین میتوانید سیر این توافقات را در مقالات زیر مطالعه کنید:

لبخند بازارها به احتمال توافق نهایی آمریکا و چین بر سر تعرفه‎های تجاری

توافق روز جمعه آمریکا و چین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.