ایجاد خطوط تراموا در ارومیه

رئیس شورای شهر ارومیه از ایجاد خطوط تراموا در خیابان امام خمینی(ره) این شهر طی سال آینده خبر داد. پرویز جلیلی با بیان اینکه توجه به مطالعات و برنامه ریزی، مهمترین بخش برنامه های سال آینده شورای شهر است، افزود: مطالعات امکان سنجی و مکان یابی ایجاد خطوط تراموا در ارومیه آغاز شده و امیدواریم سال آینده شاهد اتمام مطالعات و آغاز مراحل اجرایی این پروژه باشیم.
وی با اشاره به بحث های پیرامون ایجاد مترو در ارومیه با اشاره به اینکه تجربیات و مطالعات خدمات شهری ما را به سوی ایجاد خطوط تراموا سوق داد که نتیجه مثبت آن بهتر از مترو خواهد بود، گفت: تراموا برای افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، حفظ محیط زیست و زیبایی شهر ارومیه اجرایی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اعلام کرد: تراموا یکی از رایج ترین سیستم های حمل و نقل عمومی شهری در شهرهای کوچک و متوسط محسوب می شود که با استفاده از انرژی الکتریکی روی یک مسیر ریلی حرکت کرده و ارزان تر، سبک تر و کوتاه تر از قطارهای معمولی و مترو است.
جلیلی با اعلام اینکه در این راستا قرارداد مطالعات اجرای این طرح با یک سرمایه گذار از کشور ترکیه امضا شده است، عنوان کرد: با راه اندازی تراموا در خیابان امام (ره،) خدمات دهی سایر ناوگان حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس از این خیابان حذف می شود.

Comments (۰)
Add Comment