مهم‌ترین اخبار اقتصادی شبانگاهی- سشنبه ۵ آذر ۱۳۹۸

چند - چند؟!

۹۸/۰۹/۰۵

مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی سشنبه

ایرنا:

رحمانی: قیمت ۵۰ کالای پرمصرف افزایش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید تاثیر واقعی سهمیه‌بندی بنزین را بر قیمت برخی اقلام پذیرفت،  گفت: ۱۰۰ قلم کالای پرمصرف را وزارت صنعت هر روز رصد می‌کنیم که در این مدت ۵۰ درصد آنها افزایش قیمت داشته‌اند؛ البته برخی‌ افزایش‌ها بین یک تا چهار درصد بود.

فارس:

افزایش 2 دلاری طلا در بازارهای جهانی هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.84 دلار افزایش 1457.10 دلار فروخته شد.

به نقل از رویترز، از آن جایی که تاجران محتاط در انتظار تحولات بیشتر در زمینه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هستند، قیمت طلا از بالاترین رقم دو هفته گذشته فاصله گرفته است اما ارزش ثابت اوراق قرضه مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

ایسنا:

ادامه رشد آرام در بورس

طبق آمار معاملات در بورس اوراق بهادرا تهران شاخص‌های بورسی امروز افزایش را تجربه کردند و در پایان معاملات، شاخص کل با معیار هم‌وزن رقم ۹۲ هزار و ۳۷۳ را به خود اختصاص داد که رشد ۹۰۴ واحدی دارد. امروز معامله‌گران بورس ۴۳۴ هزار معامله به ارزش ۱۶۸۴ میلیارد تومان انجام دادند.

ایرنا:

رئیس اتحادیه چای کشور: سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار چای خارجی وارد می‌شود

«حمید رضا موثقی»: بخش عمده چای وارداتی ایران از کشورهای سریلانکا، هند  و کنیا تامین می‌شود. وی تولید چای داخلی را ۲۵ هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: ۱۳ هزار تن از این میزان به مصرف داخلی می‌رسد و مابقی به دیگر کشورها صادر می‌شود.

مهر:

عضو کمیسیون صنایع مجلس: لایحه تمدید فعالیت صندوق صنایع دریایی آماده شد

سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در مراسم «افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران» که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه ۵ آذرماه) در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت خدادادی وجود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم تاکنون از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

فارس:

فزایش حداکثر 4 درصدی قیمت نیمی از کالاهای پرمصرف بعد از سهمیه بندی بنزین

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید تاثیر واقعی سهمیه‌بندی بنزین را بر قیمت برخی اقلام پذیرفت و ما هم می‌پذیریم، گفت: از رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای پرمصرف در ۹ روز اخیر، نرخ ۵۲ درصدشان از یک تا ۴ درصد افزایش یافته است.

 

ایرنا:

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:عملکرد جزیره‌ای در بخش سنگ‌های قیمتی ناشی از نبود طرح جامع

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» امروز (سه شنبه) در نشست بررسی وضعیت صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بر لزوم تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تاکید کرد. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، این سازمان نقش سیاستگذاری و تسهیل شرایط فعالیت در معدن و صنایع معدنی را برعهده دارد و زمینه لازم را برای بخش خصوصی به منظور تقویت و توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فراهم می کند.

 

 

ایسنا:

دلیل کاهش سقف انتقال وجه در اپ‌های غیربانکی

سقف انتقال وجه برخی بانک‌ها در اپلیکیشن‌های غیر بانکی از سه میلیون به یک میلیون تومان کاهش یافته که این اقدام بر اساس سیاست بانک‌های مبدأ است و به نظر می‌رسد برای سوق دادن مشتریان بانکی به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های بانک‌ها باشد.

مهر:

یک مقام مسئول:۵.۴ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت حمایت معیشت ثبت نام کردند

به نقل از رادیو اقتصاد، حسین میرزایی گفت: مجموعا” ۷۶ میلیون نفر در کشور یارانه بگیر هستند که ۸ میلیون از جمعیت کشور یارانه دریافت نکردند و ۱۶ میلیون نیز مشمول طرح یارانه نیستند که در مجموع ۲۵ میلیون نفر از دریافت طرح معیشتی حذف شدند.

 

ایرنا:

سه عرضه عمده سهام در راه فرابورس

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، ۴.۵ درصد از سهام شرکت آزمایش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس، به ارزش بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال و قیمت پایه هر سهم ۷۶۵۳ ریال، چهارشنبه ۶ آذرماه جاری به‌صورت نقد و عمده به فروش خواهد رسید و کارگزاری بانک پاسارگاد کارگزار عرضه‌کننده این واگذاری خواهد بود.

 

ایسنا:

شریعتمداری اعلام کرددارندگان ملک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند

محمد شریعتمداری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی به آنها پرداخت شده بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

 

مهر:

۴۷ درصد خانوارهای شهری و ۶۸ درصد خانوارهای روستایی خودرو ندارند

در حالی که دولت با بازگشت به مکانیزم غیرعادلانه قبلی سهمیه بندی بنزین، یارانه سنگین بنزین را دوباره به خودروها اختصاص داد، نگاهی به امار مرکز امار نشان می دهد ۴۷ درصد خانوارهای شهری و ۶۸ درصد خانوارهای روستایی فاقد خودروی شخصی هستند و طبیعتا از یارانه سنگین بنزین، هیچ بهره ای نمی برند.

 

ایسنا:

وزیر صمت: نمی‌گذاریم به بهانه اصلاح نرخ بنزین، قیمت‌ها را افزایش دهند

رضا رحمانی در حاشیه همایش “نقش فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب”، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین می‌تواند در برخی حوزه تاثیر قیمتی بگذارد اما این تاثیر بسیار محدود بوده و نباید به شکل غیرواقعی رخ بدهد. ما تلاش جدی خود برای مقابله با تورم انتظاری را آغاز کردیم و همین روال ادامه خواهد یافت.

 

ایرنا:

شاخص‌های حذف سبد حمایتی چیست؟

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت، «مالکیت واحد مسکونی»، «مالکیت خودرو»، «دریافت تسهیلات» و «کارفرما بودن» را از جمله شاخص‌های حذف سبد حمایتی معیشتی ذکر کرد.

مهر:

فرمانده نیروهای دریایی ارتش مستقر در جنوب خبرداد؛ اعزام ۶۴ ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای مقابله با دزدی دریایی

افشین تاشک فرمانده نیروهای دریایی ارتش مستقر در جنوب کشور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی در بندرعباس با بیان اینکه صنایع دریایی به ساخت کشتی محدود نمی شود افزود: بسیاری از شاخص هایی که تاکنون مغفول بوده اند مانند گردشگری دریایی، شیلات، کشتیرانی، انرژی و غیره نیز در زمره صنایع دریای محسوب می شوند که اهمیت بالایی دارند.

 

ایرنا:

نوبخت: اصلاحات ساختار بودجه به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد

«محمدباقر نوبخت» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بودجه سال ۱۳۹۹ باید با اصلاحات به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. وی افزود: همچنین در این ابلاغیه آمده است که این اصلاحات باید در چارچوب خاص به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه و در مهلت قانونی تیرماه ۱۳۹۸ برسد.

 

 

اخباراخبار شبانگاهیاقتصادی
Comments (۰)
Add Comment